Sociální služba azylový dům

Nabízíme poskytování sociální služby AZYLOVÝ DŮM.

SLOVY ZÁKONA

§57 zákona 108/2006 Sb. (zákon o sociálních službách):
1) Azylové domy poskytují pobytové služby na přechodnou dobu osobám v nepříznivé sociální situaci spojené se ztrátou bydlení.
2) Služba podle odstavce 1 obsahuje tyto základní činnosti:
a) poskytnutí stravy nebo pomoc při zajištění stravy,
b) poskytnutí ubytování,
c) pomoc při uplatňování práv, oprávněných zájmů a při obstarávání osobních záležitostí.

POSLÁNÍ AZYLOVÉHO DOMU

Nabízíme podporu a pomoc mužům, kteří jsou ohroženi ztrátou bydlení, v bytové nouzi nebo bez přístřeší, aby získali dočasné ubytování s možností hledání nového bydlení a zapojení do společnosti podle svých vlastních schopností. K tomu podle individuálních potřeb poskytujeme sociální službu azylový dům.

HLAVNÍ CÍLE

Muž, který využívá sociální službu azylový dům, svou nepříznivou situaci spojenou se ztrátou bydlení řeší formou sociální práce s odborníky, obnovuje i rozšiřuje vlastní schopnosti, talent a potenciál. Směřuje k tomu, aby se zapojil do společnosti a vedl život, který je přínosný pro něj i pro společnost (komunitu).

Na cestě k cíli si muž uvědomuje potřebu pomoci sociální služby a míří k samostatnosti a nezávislosti na ní. Cíl je dosažen, když klient nadále nepotřebuje sociální službu azylového domu a řeší svou situaci samostatně, s využitím vlastních zdrojů, eticky i v mezích zákona a odchází z azylového domu do bydlení, které považuje za vhodné.

V případě muže a jeho začlenění do společnosti považujeme za významné následující:

  • hospodaření a peníze,
  • bydlení, které je vhodné, přiměřené a udržitelné,
  • práce, zaměstnání nebo podnikání,
  • sociální dávky a pomoc jako prostředek pro stabilizaci,
  • mezilidské vztahy a rodinné vztahy.

ZÁSADY POSKYTOVÁNÍ SLUŽBY

  1. Zakázka uživatele:
  • poskytování služby, cíl a plánování vychází hlavně od uživatele, jeho vlastního tempa a schopnosti vyjádřit a pojmenovat vlastní životní cestu,
  • individuální cíl klienta chápeme jako zakázku; splnění cíle nebo plánu závisí zejména na aktivitě klienta; a je to hlavně uživatel, který na své zakázce pracuje. 
  1. Volba uživatele:
  • respektujeme vůli uživatele v oblasti sociální práce, individuálního plánování a ubytování,
  • jsme připraveni umožnit uživateli nést následky jeho vlastního rozhodnutí. 
  1. Motivace:
  • pomáháme uživateli hledat a využívat vlastní zdroje a dosahovat cíle vlastní cestou.
  1. Dialog:
  • sociální práce je spoluprací uživatele se sociálním pracovníkem a poskytovatelem služby, setkání pojímáme jako rozhovor.
  1. Férovost:
  • vytváříme pravidla azylového domu, udržujeme hranici mezi poskytovatelem a uživatelem,
  • dbáme na to, aby pravidla i hranice byly dodržovány oboustranně, s vědomím toho, že osobní svoboda končí tam, kde začíná svoboda druhých,
  • s uživatelem jednáme tak, jak chceme, aby on jednal s námi.
  1. Diskrétnost:
  • dodržujeme mlčenlivost, ctíme práva uživatelů a chráníme osobní i citlivé údaje.
  1. Odbornost:
  • dbáme a usilujeme o profesionální přístup, vzdělání a rozvoj v oboru sociální práce.